Ratchet & Clank Rift Apart – co wiemy o jednym z najważniejszych exclusivów PS5?

Ratchet & Clank Rift Apart – co wiemy o jednym z najważniejszych exclusivów PS5?

Sony przygotowało naprawdę sporą liczbe ekskluzywnych tytułów na premierę konsoli Playstation 5. Jednym z najciekawszych tytułów jest gra Ratchet & Clank: Rift Apart będąca kolejną częścią uznanej serii gier platformowych. Jest to również propozycja, co do której mamy jak na razie najprawdopodobniej najwięcej informacji

Ratchet & Clank

Ratchet i Clank to parka sympatycznych bohaterów, których poznać mogli jeszcze posiadacze Playstation 2. Pierwsza część ich przygód ukazała się na tę konsolę blisko 20 lat temu, w roku 2002 i szybko znalazła uznanie wśród krytyków. Od tego czasu wyszło już kilkanaście tytułów z serii, a – nie licząc spin-offów – każdy z nich mógł pochwalić się średnią ocen na Metacritic powyżej 80. Z uwagi na swoją popularność, Ratchet i Clank stali się swego rodzaju maskotką konsoli Playstation 2, jak i samej firmy Sony.

Co wiemy o tytule

Rift Apart ma być bezpośrednią kontynuacją poprzedniej pełnoprawnej odsłony serii, czyli Into the Nexus. Choć niewiele wiadomo o samej fabule, z dotychczasowych zapowiedzi wynika, że w rolę antagonisty ponownie wcieli się jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci z omawianej serii – Dr. Nefarious, szalony robot-naukowiec, który nienawidzi biologicznych form życia. Wszystko wskazuje również na to, że olbrzymią rolę odegra Dimensionator – urządzenie pozwalające na przeskakiwanie między różnymi wymiarami.

Od strony technicznej gra zapowiada się fenomenalnie, co jest zresztą już tradycją tej serii. Remake pierwszego tytułu, jaki kilka lat temu pojawił się na Playstation 4, do dziś jest jedną z najlepiej wyglądających gier na te konsolę. Wszystkie elementy gameplay’u, włącznie ze wspominanym wcześniej przeskakiwaniem między równoległymi światami cechują się niezwykłą płynnością, w pełni wykorzystując możliwości znajdującego się w konsoli dysku SD. Przy produkcji muzyki wykorzystano silnik Tempest, umożliwiający projektowanie „trójwymiarowych” kompozycji muzycznych. Gra będzie – opcjonalnie – działała w 60 klatkach na sekundę, lecz gracz, który zdecyduje się na taką opcję będzie musiał się liczyć z niższą rozdzielczością.