Samojezdne auta Waymo wyjeżdżają na ślepą uliczkę San Francisco

Samojezdne auta Waymo wyjeżdżają na ślepą uliczkę San Francisco

Mieszkańcy „ślepej uliczki” w San Francisco twierdzą, że w ostatnich tygodniach napływ samojezdnych pojazdów widać na każdym kroku. Według lokalnej stacji informacyjnej KPIX, samochody firmy autonomicznej Waymo jeżdżą po ślepej uliczce o każdej porze dnia i nocy. Jeszcze w tym roku samochody samojezdne będą mogły jeździć po drogach. A w niektóre dni ich liczba może osiągnąć nawet 50 sztuk.

Mieszkańcy twierdzą, że czasami pojazdy muszą stać w kolejce przed wykonaniem zakrętów wielopunktowych, aby wyjechać z drogi, którą przyjechały. Firma Waymo twierdzi, że pojazdy po prostu „przestrzegają przepisów drogowych” mających na celu ograniczenie ruchu na niektórych ulicach mieszkalnych.

Osoby, które pełnią rolę „kierowców bezpieczeństwa” i operują samochodami, siedząc na miejscu kierowcy w razie, gdyby wystąpiła konieczność przejęcia kontroli nad wozem, informują, że samochody samojezdne są odpowiednio zaprogramowane, aby mogły bez przeszkód wykonywać powierzone im zadania.

Rzecznik Waymo oświadczył, że samochody samojezdne czasami musiały robić objazd, wjeżdżając na ulice San Francisco o niższym natężeniu ruchu drogowego, aby spełnić wymagania dotyczące tych ulic, gdzie panują ograniczenia ruchu, jakimi są na przykład uliczki mieszkaniowe.

Samochody samojezdne nieustannie dostosowują się do dynamicznych przepisów drogowych San Francisco. W tym przypadku samochody jadące na 15th Avenue na północ od Kalifornii muszą skręcić w tył ze względu na obecność oznakowania „wolnych ulic” na Lake Street. Tym sposobem kierowcy Waymo przestrzegają tych samych przepisów drogowych, których musi przestrzegać kierowca normalnego samochodu.

Wpadki i błędy samochodów samojezdnych

Elon Musk, którego firma samochodowa Tesla również zajmuje się zautomatyzowaną jazdą, odpowiedział śmiechem na wiadomość o problemach z Waymo opublikowaną na Twitterze.

Waymo, firma należąca do firmy Alphabet (macierzystej firmy Google), na początku tego roku rozpoczęła w San Francisco testowanie usługi autonomicznych taksówek – ze specjalistami za kierownicą, którzy w razie potrzeby mogą przejąć kontrolę.

Samochody samojezdne to wciąż stosunkowo nowa technologia, w wyniku czego na całym świecie pojawiło się wiele doniesień o niefortunnych wypadkach i błędach. Przykładowo, w maju taksówka Waymo zablokowała drogę w Arizonie po tym, jak zdezorientowała ją obecność pachołka drogowego.

Firma Waymo oferuje swoją usługę przewozową bez kierowcy w Phoenix w stanie Arizona od października 2020 roku.