Hakerzy ukradli dane osobowe prawie 8 milionów użytkowników sieci T-Mobile US
T-Mobile w Stanach Zjednoczonych oświadczył, że hakerzy ukradli dane osobowe około 7,8 miliona klientów. Co więcej, skradziono również dane około 850.000 klientów przedpłaconych i ponad 40 milionów rekordów byłych lub potencjalnych klientów.
T-Mobile US poinformował w środę, że trwające śledztwo w sprawie cyberataku na systemy sieci ujawniło, że niektóre dane osobowe obejmujące około 7,8 miliona obecnych klientów T-Mobile korzystających z usług postpaid zostały naruszone.
Firma została poinformowana o ataku pod koniec zeszłego tygodnia, po tym, jak forum internetowe ogłosiło, że wyciekły dane osobowe użytkowników. Dane od około 850.000 klientów przedpłaconych i ponad 40 milionów rekordów byłych lub potencjalnych klientów również zostały skradzione.
Naruszone dane obejmowały imię i nazwisko klientów, datę urodzenia, numery ubezpieczenia społecznego i informacje o prawie jazdy. Jednakże nic nie wskazywało na to, że zostały też naruszone ich dane finansowe.
Operator telekomunikacyjny potwierdził w poniedziałek informację o naruszeniu danych i powiedział, iż jest przekonany, że punkt wejścia, jakiego użyto do uzyskania dostępu do danych, został zamknięty.
T-Mobile oświadczył też, że podejmuje natychmiastowe kroki w celu ochrony zagrożonych użytkowników, które mogły być narażone na ten cyberatak. Wkrótce zostaną wydane klientom komunikaty informujące, że T-Mobile:
- Wysuwa natychmiastową ofertę 2 lat bezpłatnych usług ochrony tożsamości dzięki usłudze ochrony przed kradzieżą tożsamości firmy McAfee.
- Poleca wszystkim swoim klientom abonamentowym proaktywną zmianę kodu PIN, przechodząc do swojego konta T-Mobile lub dzwoniąc do obsługi klienta T-Mobile.
- Oferuje dodatkowy krok w celu ochrony mobilnego konta użytkownika, co znacznie utrudni nieuczciwe przeniesienie i kradzież kont klientów.
Zostało wszczęte dochodzenie w sprawie kradzieży danych użytkowników T-Moblie. Jednak, jak na tę chwilę, nie wiadomo, kim są sprawcy cyberataku.